22 Temmuz 2012 Pazar

Balıkesir Altınoluk - Tuttuğun Altın Olsun...

Altınoluk Belediyesi
Akşam 20:30 sularında Küçükkuyu'dan çıkıyoruz. Arkadaşım bizi Altınoluk'a bırakacak. Küçükkuyu ile Altınoluk arası araba ile 10 dakika sürüyor. Bu kadar kısa bir yolculuk olacağını düşünmemiştik:) Tansaş'ın karşısında meşhur trafik ışıklarının orada iniyoruz. Artık rehberimiz yok. Yani macera yeni başlıyor. Çevre yolu üzerinde köyden indim şehire mantığında sırt çantalı iki arkadaş kalacak yer aramak için merkeze doğru yürüyoruz. Çevre yolu bir tatil yöresini daha katletmiş. Bu şirin beldeyi de ikiye ayırmış. Yolun kuzeyi ile güneyi arasında gelişmişlik yönünden bariz bir fark var. Biz Güneye doğru harekete geçiyoruz. İçlere doğru ilerledikçe Altınoluk'un adına yakışır bir güzellik bizi karşılıyor. Sırtımızdaki çantalardan kurtulup, bu güzel mekanı gezmek için acele ediyoruz. Bir iki yere baktıktan sonra güzel bir apart buluyoruz. Merak edenler için hemen söyleyeyim, fiyat 80 TL. Ramazan öncesi olduğu için fiyatlar biraz düşük. Eşyaları yerleştirdikten sonra kendimizi sokağa atıyoruz.

İstanbuldaki İstiklal caddesini aratmayacak uzunlukta ve kalablalıkta çok güzel bir sokak. Aradığınız herşeyi bulabileceğiniz dükkanlarla dolu bir sokak. Hatta 7D sinema bile var. Girdik te konuşuyoruz. Bir korku filmi izledik, ara ara gözlerimi kapattığım bile oldu :)  Genel olarak yerli turistle dolu bir yer burası. Biraz  muhafazakar bir görüntü var burada.

Altınoluk Balıkçı Barınağı
Saat ilerlemeye başlıyor. Sokağın sonu sahile ulaşıyor. Sahilde balıkçı barınaklarının olduğu yerde oturuyoruz. Her yer insan kaynıyor.  Burada biraz oturduktan sonra vakit ilerlediği için apart'a doğru yola çıkıyoruz. Güzel bir uykudan sonra sabah erkenden sahile denize girmeye gidiyoruz. Deniz merkeze yakın yerlerde parsellenmiş durumda. Malesef ya oradaki yazlıklar sizin olacak ya da oradaki otellerde kalacaksınız. Biraz merkezden uzaklaştıktan sonra boş bir kumsal buluyoruz ve denize giriyoruz. Girdiğimiz yer Küçükkuyu kadar temiz ve güzel değil. Ama deniz denizdir. Biraz ferahladıktan sonra asıl hedefimiz olan Ayvalık -Sarmsaklı yolculuğu için deniz sefasını kısa tutuyoruz ve tekrar aparta doğru yola koyuluyoruz. Eşylarımızı toparladıktan sonra kaldığımız yerden ayrılıyoruz ve kahvaltı yapmak için tekrar Altınoluk Merkezdeki Mado'ya gidiyoruz. Kahvaltı ve muhabbet çok iyi geliyor.

Kaldığımız Apart Önünden Bir Görüntü

Altınoluk - Mado

Kahvaltıdan sonra Küçükkuyudan gelirken indiğimiz meşhur ışıkların olduğu yerden Balıkesir Edremit'e, oradan da Ayvalık'a geçmek için yola çıkıyoruz.