4 Ekim 2012 Perşembe

Ukrayna - Odessa Hayal(et) Şehir -1

02.10.2012 Sabah 7:00 de Odessa Tren İstasyonundayız. Trenlerden iner inmez Kiev'dekine benzer şekilde etrafta yakalarında kiralık ev yada oda yazan kadınlar dikkatimizi çekiyor. Arkadaşım sigarısını yakınca kadın uyarıyor burada yasak diye. Açık havada sigara içmenin neden yasak olduğu hususunu pek anlayamasakta, arkadaş sigarasını söndürüyor ( bu konuya neden değinildiğini ileride anlayacaksınız :) )

Burada öncelikle arkadaşımın tanıdığı birinin yanına gideceğiz. Adresi var ama nasıl gideceğimiz hususunda hiç bir bilgimiz yok.  Adresi sorduğumuz kimse adresi bilmiyor. Bir çöpçü bayana adresi soruyorum. İşini gücünü bırakıp Agromiceskaya Caddesinin yerini öğrenmeye çalışıyor. Birkaç kişiye sorduktan sonra bir kadın bildiğini ima ediyor ve bize tarif ediyor. Çöpçü Bayana şükranlarımızı sunuyoruz ve kadının tarif ettiği yere doğru yürüyoruz. Biraz ilerledikten sonra terkar yolda gördüğümüz bir çifte adresi soruyoruz. Bu arkadaşta işini gücünü bırakıp bir arkadaşına telefonda bu caddeyi soruyor ve yaklaşık 15 dakika bizim için araştırma yapıyor. Şaka gibi :)  Sonra bize çizerek tarif ediyor. Fakat uzak olduğu için minibüse binmemizi öneriyor. Kendisine çok teşekkür ediyoruz ve daha erken olduğu için gördüğümüz bir çay bahçesinde oturmaya karar veriyoruz. Boş olan masalardan birine oturuyoruz. Bir genç ortalığı temizliyor. Biz oturunca yanımıza geliyor ve tahminen rusça birşeyler söylüyor. Anlamadığımı anlayınca gidiyor ve bir laptopla beraber yanımıza geliyor. Laptop'da bir çeviri programı var. Karşımızda "yarım saat sonra açılmak" diye birşey yazıyor :) Haaa anladık diyoruz. Ama oturmamızda bir sakınca yokmuş. Adamlar teknolojiyi iyi kullanıyor :)

Çay Bahçesi- Odessa

Çay bahçesinin yanında bankamatik'e benzeyen bir makine görüyoruz. Bu makineler Ukraynanın her yerinde çok yaygın. Buradan çok hızlı bir şekilde telefon hattınıza para yüklüyorsunuz. Burada kontör yerine para yüklüyorsunuz. Örneğin Ukrayna hatları ile dakikası 0,25 grivna'ya konuşabiliyorsunuz. Ukraynada en çok kullanılan GSM oparatörleri Life ve MTS. Ayrıca Avea'nın da bir hattı var.

Ukrayna GSM Para Yükleme  Makineleri
Hemen çay bahçesinin yanı minibüs durağı olduğu için adresi şoförlerden birine uzatıyoruz ve bize bineceğimiz minibüsün numarasını söylüyor. Neyse biniyoruz ve bahse konu caddeye yakın bir yerde iniyoruz. Fakat bir türlü adresteki numarayı bulamıyoruz. Her zamanki gibi dört ayak üzerine düşmenin zamanı. Arkadaş küçük bir bakkala giriyor adresi sormak için. Adama azeri çıkıyor :) Biz gardaşız diyor :) Bize kahve ısmarlıyor ve telefonda arkadaşımın tanıdığı kişi ile görüşerek bulunduğumuz yeri tarif ediyor. Neyse Arkadaşımın tanıdığı ve ismi Nail olan bu kişi bizi oradan alıyor ve buranın meyve-sebze haline götürüyor. Nail Bey burada soğuk hava depolar olan ve Türkiyeden getirdiği meyve-sebzeleri iç piyasa süren kişilerden biri. Bu şekilde çok para kazanmış burada. Kendisi bir tatar. Türk  ürünlerini buralarda görmek beni çok sevindirdi. Haydi Türkiye durmak yok :)

Odessa Meyve-Sebze Hali

Buradaki arkadaşlar bize uygun bir otel buluyorlar ve taksiciye bizi oraya götürmesini tembihliyorlar. Yaklaşık 15 dakika sonra orta halli bir oteldeyiz. 240 Grivna karşılığında oda tutuyoruz. Eşyaları bırakıp kendimizi dışarı atıyoruz. Önce Grivna ihtiyacımızı karşılamak için bir döviz bürosuna gidiyoruz. Bu bürolar Ukraynada oldukça fazla. Pasaportunuz olmadan döviz bozduramıyorsunuz. Aman dikkat ona göre.

Odessa Döviz Bürosu
Cadde boyunca ilerliyoruz. Burada Antalya isminde bir Türk yemekleri lokantası görüyoruz. Çocuklar gibi şeniz. Fakat lokantada tek kelime türkçe bilen yok. İsim hakkı ihlali resmen :) İçeriye giriyoruz ve yemeklere bakıyoruz. Mercimek çorba, kuru fasulye vb.. birsürü türk yemeği var. Fasulye etli olduğu için pek güvenemeiyoruz ve mercimek çorbasına talim ediyoruz. Gerçi ben çok severim mercimek çorbasını. Taze ekmek bulmanın çok zor olduğu, hatta ekmek bulmanın bile zor olduğu bir yerde taze pide yemek bizim için çok lüks oluyor. Üzerine bir de çay içince demeyin keyfimize..

Odessa Antalya Lokantası
Odessa'da Mercimek Çorbası

Yol boyunca yürüyüşümüze devam ediyoruz. Bir teknoloji mağazasının önünden geçiyoruz. Karşılaştırma olsun diyerek Iphone 4S'in fiyatını sizlere sunuyorum.

Odessa Iphone 4S
Hızlı bir ön gezi olduğu için mekanlarla ilgili sadece fotoğraf paylaşacağım. Birinci gün işte böyle geçti. Hadi görüşrüz.