4 Ekim 2012 Perşembe

Ukrayna mı? Ukranya mı? Boşver Kiev’i Gezelim -3

01/10/2012. Evden saat 9:00 da çıkmak zorundayım. Çünkü Nina gelip evi temizleyecek ve başka birine kiralayacak. Erkenden uyanıyorum ve kahvaltı yapıp evi biraz toparladıktan sonra TV izlemeye başlıyorum. Saat 8:30 da kapı çalıyor ve Nina geliyor. Kendisine teşekkür ediyor ve çıkıyorum. Tekrar tren istasyonuna gidiyorum. Bu arada Cumaali arıyor ve kendisinin de Odessa’ya gideceğini söylüyor. Tren istasyonunda saat 22:00’den önce bulaşmak üzere hemfikir oluyoruz. Ben bu arada internetten Kiev ile ilgili araştırma yapıyorum. Hydropark (Hidropark) isminde bir yer dikkatimi çekiyor. Metro istasyonunun da olduğunu görünce doğru oraya doğru yola çıkıyorum.

Yol üzerinde Tapaca Katedraline uğruyorum. Çok güzel figürler var. Gezmenizi tavsiye ederim. Katedralin girişinde bayanların başlarını örtmesi isteniyor. Hatta dar pantolon giyenler bu örtülerle bellerinde aşağısını sarıyorlar. İrtica hortlamış buralarda J

Tapaca Katadrali - Kiev

Tapaca Katadrali Giriş - Kiev

Tapaca Katadrali  İçi - Kiev

Metroya doğru giderken yol kenarında tarihi 3 katlı bir binanın yıkılarak yerine rezil çok katlı bir bina yapıldığını görüp üzülüyorum. Yok edin tarihinizi bizim gibi. Bol bol gökdelenler dikin. Dikin ki Dünyada şanınız yürüsün. En yüksek binalar bizde diyerek övünün. Kapitalizmle tarihinizi yok edin. Durmak yok yola devam.. Neyse…

Metronun M1 hattına biniyorum ve Hidropark’a doğru yola çıkıyorum. Yaklaşık 15 dakika sonra Dripro nehri yakınlarında Metro yeraltından yerüstüne çıkıyor. Nehir üzerinde manzara çok güzel. Nehri geçer geçmez Hidropark istasyonu geliyor. Hidroparkta iniyorum. Hidropark Ankara’daki gençlik parkı gibi bir yer. En büyük farkı doğal park olması. Zaten Kiev’in yeşillikle bir sorunu yok.

Hidropark Metro İstasyonu - Kiev

Hidropark - Kiev

Burada küçük çaplı bir de lunapark var. Hava o kadar temiz ki anlatamam. Çok amaçlı spor tesisleri de burada çokça var. Paintball, kültür fizik çalışma alanları, statlar, voleybol sahaları geniş bir alan üzerinde yayılmış durumda.  Güzel de bir kumsal burada mevcut. Bu hava da bile kumsalda güneşlenenler mevcut. Yorgunluğumu atmak için biraz oturup, bu huzurlu ortamda dinleniyorum.

Hidropark Lunapark  - Kiev

Hidropark Paintball Alanı - Kiev

Akşam Cumaali ile sözleştiğim için tekrar merkeze dönmek için yola çıkıyorum. Merkeze gelince bir kafeye birşeyler yemek için giriyorum. Yiyebileceğim tek şey ton balıklı makarna J Makarna geliyor ama ilk yeme denememde midem bulanıyor. Hiç alışık olmadığım bir tat. Zorluyorum ama olmuyor, yenecek gibi bir şey değil. Çay istiyorum. Küçük bir demlikle çay geliyor. Tabiki sallama çay. Neyse artık çay ve ekmeğe talim J Daha sonrada göreceğim üzere birçok kafede wi-fi var. Burada internet ihtiyacımızı da karşıladıktan sonra. Artık tren istasyonuna doğru yola çıkıyorum.

Kiev'de Çay
Akşam 21:00 da Cumaaili ile buluşuyoruz. Hemen bilet gişelerine koşuyoruz. Gişelerde ilginç bir durum var. Gişelerin üzerinde KACA yazıyor. Herhalde kasa yani vezne gibi bir anlamı var. Bu kaca’ların üzerinde birsürü saat yazıyor. Bunların ne alma geldiğini sıra bize gelince anladık. 21:12 de bize sıra gelince. Kadın gişeyi kapattı ve bize yan tarafı işaret etti. Sonra anladık ki yukarıdaki saatler onların çalışma ve mola saatlerini gösteriyormuş. Bu kadar sık yani 2 saatte bir mola vermeleri bizim ülkemizde pek karşılaşabileceğiniz bir durum değil. Kısaca bilet sırasına girince bu tabelalara dikkat edin. Tekrar sıraya girmek zorunda kalabilirsiniz.

Kiev Tren İstasyonu Bilet Gişeleri Çalışma ve Mola Saatleri ( Örnektir :) )

Neyse nihayet sıra bizde. Her zamanki gibi sıfır İngilizce. Neyse derdimizi anlatıyoruz. Dört yataklı vagonlarda yer kalmadığını anlatıyor ve bize lüks kompartıman var diyor. Kişi başı 600 Grivna’yı    (130 TL) içimiz kan ağlaya ağlaya vermek zorunda kaldık. Çünkü başka yapacak bir şey yok. Neyse biletleri alıyoruz. Hemen treni bulma çalışmalarımız başlıyor. Aşağıda da görebileceğiniz gibi bilet’in sol üstündeki 105 rakamı tren numarasını (track diye yazıyor tren istasyonunda) 10 rakamı ise vagon numarasını gösteriyor. Gerçi herhangi bir görevliye sorduğunuzda size çok yardımcı oluyorlar. Hani sormaya çekinenler için açıklamak istedim J

Kiev - Odessa Tren Bileti

Görevli bizi  kompartımana kadar götürüyor. İki kişilik bu yer çok temiz ve çok konforlu. Verdiğimiz paraya değdi diyebilirim. Gelirken 4 kişilik odaları da gördük. Çok sıkışık, altlı üstlü ranza sistemi var. Bence böyle bir seyahat için 2 kişilik odalar seçilmeli.  Çok rahat bir yolculuktan sonra Odessa tren istasyonuna sabah saat 7:00 de iniyoruz. Yolculuk 9 saat sürdü ama çok rahattı. Trenler yemekli değil ama aparatif yiyecek ve içecek satan yerler var. Fiyatlar hemen hemen dışarı ile aynı. Odalarda priz var fakat internet yok.