15 Ağustos 2012 Çarşamba

Cunda Adası - Nihayet

Ayvalık- Cunda Adası
Saat 15:00 gibi Sarımsaklı'dan Cunda Adasına doğru yola çıkıyoruz. Sarımsaklıda hemen hemen her caddede çok sık geçen Ayvalık Minibüslerine binerek yaklaşık 20 dakikaklık bir yolculuktan sonra Yelken Kafe'nin karşısında iniyoruz. (Yelken Kafe nereden çıktı demeyin, herkes Yelken Kafeyi çok iyi biliyor. Çünkü Cunda araçları buradan kalkıyor.) Eğer daha  ileride inerseniz araçlar dolu olduğu için sizi almaz diyorlar. Neyse yine koptuk konudan. Cunda araçları Fiyat Doblo tarzı 4 kişilik araçlar. Biz aracı boş yakalıyoruz ve atlıyoruz, hakikatende hemen biraz ileride araca iki kişi daha biniyor ve kesintisiz yolculuğumuz başlıyor. Ayvalık Merkezden geçtikten sonra yaklaşık 15 dakikaklık bir yolculuktan sonra Cunda'ya ulaşıyoruz. Tabi Cunda'yı Ayalık karasına bağlayan tahminen 15-20 metre uzunluğunda bir köprü. Yani o arayı taş ile doldursalar Ada falan demeye gerek kalmayacak:)  Neyse Adanın merkezinde iniyoruz.

İlk izlenim beklediğimizin çok altında bir yer. Yani İstanbul Kadıköy Fenerbahçe sahilleri buraya fark atar. Bir sahil, biraz yat, bir kaç tur  teknesi, sahil boyunca uzanan irili ufaklı restoranlar vb.. Bu mudur? Budur? :)

Neyse bari geldik buralarda balık-ekmek meşhurmuş yiyelim bari diyoruz ve bir yere oturuyoruz.Fazlaca bekledikten sonra balık ekmekler geliyor. Yerken anlıyoruz ki balık- ekmek değil balık-taş yiyoruz. O nasıl sert bir ekmektir. Neyse açlıktan birşey demiyoruz. Ben doymuyorum tabiki. Garsonu çağırıyoruz ve ekmeğin çok sert olduğunu ve mümkünde bir adet daha TAZE balık-ekmek getirmesini rica ediyoruz. Aradan 15 dakika geçiyor malesef balık-ekmek gelmeyince hadi kalkalım diyorum arkadaşıma ve kalkıyoruz. Tam çıkarken garson "abi sizin balık-ekmekler hemen geliyor kusura bakmayın diyor". Bizim cevabımız "Oğlum bak git" oluyor :) Şaka tabi. Biraz arkadaşa nasihat ettikten sonra çıkıp gidiyoruz. Ders olmuşmudur bilmiyorum. Tabi karnımız doymadığı için balık-ekmek yemek için başka bir yer ararken. Arkadaşım "Abi balık ekmek restoranda yenmez" diyor. İleride bir tekne görüyoruz etrafındaki taburelerde birçok kişi oturmuş balık ekmek yiyor.  Gidyoruz. Önce ekmeği kontrol ediyorum. Tamam taze. Yap bize usta bir balık-ekmek diyoruz. İsmi Özgür Balık olan bu yerde yediğim balık-ekmek şimdiye kadar yediklerimin en iyisi. İnanılmaz güzel yapmışlar. Yedikten sonra ustanın yanına gidiyorum ve sizi blog'ta yazacağım diyorum ve tebrik ediyorum. (Tabi blog falan dedim ama anladımı bilmiyorum, iyi birşey zannetti ki tamam abi sağol falan dedi:) )   Hakikaten yolunuz buraya düşerse mutlaka burada balık-ekmek yiyin. Reklamını yapacağımı söylediğim için bana bedava verdi balık-ekmeği :))) Şaka şaka...

Cunda-Özgür Balık
Restoranımsı Yer :)

Daha sonra sahil boyunc ve  iç kesimlere doğru yürüyüşe çıkıyoruz. Ankaradan bir arkadaşımın, orada tarihi bir kilise var birkaç sene önce restore ediliyordu, bitti ise orayı gezebilirsiniz sözleri üzerine, kilise aramaya başlıyoruz. Biraz iç kesimle doğru ilerleyince Adanın belkide en büyü yapılarından biri olan kiliseyi buluyoruz. Kilisede hala restorasyon çalışmaları devam ediyor :) Türk yavaşlığı malesef  her yerde.

Cunda - Restore Edilen Kilise

Daha sonra taşlı kaplı sokalarda biraz turladıktan sonra tekrar sahile iniyoruz. Bu taş kaplı yollar bence Adanın en güzel yerleri. Buralarda olmasa kesinlikle gelinecek bir yer değil bence. Amaç eğlenmek, yemek-içmekse eğer bunu her yerde yapabilirsiniz. Cunda ekstra bir gün harcanacak bir yer değil şeklinde karar veriyoruz arkadşımlar. Yani sadece ben değil :)