24 Temmuz 2012 Salı

Ayvalık - Sarımsaklı sakta mı saklasak ?

Altnoluk'tan Ederemit'e Yolculuk
Küçükkuyu'dan gelirken Altınoluk'ta indiğimiz yerden tekrar minibüse binerek Edremit'e doğru yola çıkıyoruz. Buradan direk Ayvalık-Sarımsaklı'ya araç olmadığı için Edremitten Ayvalık araçlarına binmemiz gerektiğini öğreniyoruz. Çok sık aralıklarla buradan Edremit'e minibüsler kalkıyor. Hemen atlıyoruz birine ve yaklaşık 45 dakika sürecek olan Altınoluk-Edremit yolculuğuna başlıyoruz.

Edremit Otobüs Terminali
Edremitten Ayvalık'a Yolculuk
Edremit merkeze ulaşıyoruz. Edremit merkez pek hoşumuza gitmiyor. Hemen buradan Ayvalık minibüslerine biniyoruz. Yaklaşık 1 saat süren bir yolculuktan sonra Ayvalık Otobüs Terminaline ulaşıyoruz. Vakit kaybetmeden buradan Sarımsaklı'ya kalkan minübüse biniyoruz. Minibüs hareket ediyor ve daha terminalden çıkmadan arızalanıyor :) Araçtan iniyoruz ve başka bir araca biniyoruz. Yaklaşık yarım saatlik bir yolculuktan sonra nihayet Küçük Köy Belediyesine bağlı Sarımsaklı'dayız. Daha ilk anlardan itibaren bizi büyülüyor bu güzel belde. Öncelikle eşyaları bırakacağımız ve konaklayacağımız bir yer arıyoruz. İlk gittiğimiz apart doluyuz deyince içimizi garip bir korku sarıyor ( roman gibi oldu) neyseki bir sonraki apartta yer buluyoruz. Eşyaları atar atmaz yaklaşık 30 metre mesafedeki denize doğru harekete geçiyoruz.

Sarımsaklı inanılmaz güzel bir sahile sahip. Daha sonra öğrendiğimize göre 17 km uzunluğunda kumsalı varmış. Kumsal yaklaşık 20-30 metre genişliğinde. Yani çok ferah. Denizçok temiz, kum çok ince ve deniz tabanı harika. Denizde biraz vakit geçirdikten sonra tekrar apart'a dönüyoruz. Kıyafetlerimizi değiştirdikten sonra sıra geldi sarımsaklı cadde ve sokaklarını keşfetmeye.

Apart
Sarımsaklı - Sahil Yolu
Sahil yolu insan kaynıyor. Çok uzun bir cadde.. Caddenin kara tarafını dükkanlar, restoranlar, alışveriş alanları kaplamış durumda. Yabancı turist hemen hemen yok gibi.

Sahil yolunda yürürken belediye tarafından yeni yapıldığı belli olan ama bu güzel ortama kesinlikle yakışmayanSahil AVM'yi görüyoruz. Berbat bir yapı. Yine ne yapıp edip güzellikler ararısından bir çirkinlik çıkarmışız. Sahil yolunun sonuna yaklaşık 45 dakikada ulaşıyoruz.   O da ne luna park :)

Sarımsaklı Sahil AVM
Bu küçük beldeye bir de luna park koymuşlar. Anlayacağınız herşey var burada. Küçük bir ön inceleme yapıyoruz lunapark'ta ve yarın uğrarırız tekrar diyerek saat 2:00 'da tekrar apart'a dönüyoruz. Ama hayat Sarımsaklı'da devam ediyor.
Sarımsaklı - Lunapark

Sabah erkenden denize doğru harekete geçiyoruz. Sabah vakti çarşaf gibi bir deniz var karşımızda. Yaklaşık 50 metre açıldığımızda bile su hala çok sığ kalıyor. Sarımsaklının denizi inanılmaz tuzlu. Birkaç litre su yutunca iyice analiz etmiş oldum suyu:)

Sarımsaklı - Plajı

Denizden çıktıktan sonra, hedef kahvaltı yapmak üzere dün geceden kararlaştırdığımız bir restorana gitmek. Güzel bir kahvaltıdana sonra tekrar apart'a dönüyoruz ve bir süre dinlendikten sonra tekrar denize gidiyoruz. Buranın denizine doyamıyoruz.

Saat 15:00 gibi Cunda adasına gitmek için harekete geçiyoruz (Cunda adası kısmını ayrı bir yazıda anlatacağım için bu kısmı şimdilik geçiyorum)

Saat 23:00 gibi , dün akşam kararlaştırdığımız üzere lunaparka gidiyoruz. Pek istmeyerekte olsa arkadaşımın ısrarı ile gondola biniyoruz. Tabi gondol durana kadar arkadaşıma bağırmaktan sesim kısılıyor:) Çok gereksiz bir alet :) Ama hiç korkmadım:)  Birkaç alete daha biniyor ve küçükken bayramlarda topladığımız paralarla Ankara lunaparkında geçirdiğimiz vakitleri hatırlıyoruz.

Artık vakit iyice ilerledi. Yarın ki Çeşme yolculuğumuz için uyumamız gerekiyor. Apart'a dönüyoruz. Sabah olduğunda bu güzel beldeden ayrılmanın hüznünü yaşıyoruz. Ağlamak istiyorum sevgili seyirciler:))

Yazının uzamaması için Sarımsaklı'da tanıştığımız ve yazıda bahsi geçen bilgileri bizlere anlatan kişilerden bahsetmedim. Hepsine teşekkür ediyorum...