16 Nisan 2011 Cumartesi

Papatyam gibisin...

Benim için Nisan ayı Bahar demek, tazelik, yeniden doğuş, temizlik, paklık demek. Nisan ayı demek bahçeli evimizin bahçesindeki mis kokulu Papatyalar demek. Ne kadar güzeldir Papatyalar bu mevsimde.Bembeyaz yaprakları, canlı mı canlı sapsarı bir dünya etrafındaki koruyucu melekler gibidir. Koparmaya kıyamazsın. Nisan ayı yenilik ayıdır.  Koskoca bir yıl pas tutan zihnimizin açıldığı, gönlümüzün dolduğu, taştığı  bereketli bir zamandır bu zaman.

Bu kadar yeniliğin, güzelliğin arasında alışılagelmiş bir Nisan mı geçireceğiz diye düşündüğüm 1989 yılında hayatım ve hayatımız o kadar değişti ki... Bir anda üzerimizdeki ölü toprağı toz oldu uçtu gitti, kalplerimizin, gönlümüzün kiri, pası silindi. Ne oldu peki?

Dokuz yaşındaydım. Annem hastaydı ve doktora gitmişti. Doktordan geldiklerinde, komşumuzun hadi bakalım size bir kardeş geldi demesiyle şok olmuştum. Demek ki daha önce büyüklerin bana söyeledikleri şaka değilmiş. Çok mutlu olmuştum. Vay be ne hava atacaktım okuldakilere. Abi olmuştum. Hemen öğlenci olan ve akşam  eve  gelmek üzere olan kız kardeşimin okuluna doğru koşmaya başladım, müjdeyi vermeliydim.  Kız kardeşim müjdeyi alınca, beraberce eve doğru koşmaya başladık.


Eve geldiğimde Dünyanın en tatlı bebeğinin bizim bebeğimiz olduğuna karar vermem çok uzun sürmedi. Ela gözler, tonton yanaklar o kadar sevimliydi ki. Tabi kucağımıza almamıza bir süre izin çıkmadı. Artık hayatımızdaki en önemli kişi karşımızda duruyordu. Bundan sonraki görevimiz bu güzel kızı korumak, kollamak olacaktı. O ağladığında birbirimize kızıyor, neden ağlattın çocuğu, ver bakayım bende daha rahat duruyor, siz tutmayı bilmiyorsunuz, bak en çok beni seviyor gibi bir sürü uydurma laflarla daha çok kucağımızda tutabilmek için savaş veriyorduk. Bi süre sonra isim koymamız gerektiğini öğrendik. Ama ne olacaktı?

Birçok isim düşünüldü ama en sonunda kız kardeşim ısrarla ve hatta ağlayarakta olsa koymak istediği isim de mutabık kalındı. İsim PAPATYA olacaktı. Ne kadar da güzel bir tercih olmuş. İyi ki ismini Papatya koymuşuz. Bu güzel aydaki çiçeklere bir çiçek daha ilave ettik. Bahçemizin ve evimizin en güzel çiçeği Papatyamız.

Doğduğu ilk andan beri bu Aile içerisinde her zaman en çok sevilen ve sevilecek olan Papatyamız. Seni çok seviyoruz ve seveceğiz. İyi ki bugün doğdun ve iyi ki senin gibi bir kardeşimiz var ( Bir de ben tabiki ). :)

Allah güzel yüzünden o güzel gülücüklerini eksik etmesin, iyi ki doğdun. Allah hayırlı güzel bir ömür versin.

 Deli Ağabeyinden sevgiler..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

aglamak üzereyim hakikaten duygulandıımm evet iyiyki varsın papatya...delii ablan

salih zeki dedi ki...

Belki kız erkek fark etmez ama bilhassa erkek çocukları dayılarının hayranlarıdır. Aynı şekilde dayıları da yeğenlerini ayrı bir severler. Ben bu durumu kız ve erkek kardeşlerin arasındaki o eşsiz muhabbete bağlarım. Dayı kız kardeşini öyle farklı sever ki doğal olarak onun çocuğuna da aynı sevgiyle yaklaşır. Denemen de bu muhabbettin bir nişanesi gibi parlamış Mehmetciğim... Allah muhabbetinizi daim eylesin, bir ömür yüzünüzü güldürsün, papatya kardeşimin de doğum günü bir kez daha kutlu olsun...

Deli Yazılar dedi ki...

Yine farklı bir bakış açısıyla çok güzel yorumlamışsın abi. Eline sağlık.

Adsız dedi ki...

senin gibi bir abisi olduğu için kardeşin çok şanslı:) papatya'nın doğum günü kutlu olsun.. -ayça-

Deli Yazılar dedi ki...

Teşekkürler Ayça

Adsız dedi ki...

papatya ben arkadaşın busra kardeşim seana ulaşmam lazım beni face de bul busra kucukcoban

didem dedi ki...

ayyyy çok duygulandım kendi kardeşim geldi aklıma ağlayacam şimdi yaaa :(