22 Eylül 2013 Pazar

www.köleyiz.biz

Hiç yazmak istemediğim bir yazı aslında bu.! İçimdeki vicdan kırıntıları toplandı ve kalbimin meydanında eylem yapmaya başladı. Pankartlarda, "sen nasıl insansın", "vicdansız" yazıyordu. Marjinal duygulardır bunlar diyerek göz yaşartıcı gaz sıktım toplanan duygularımın üzerinde. Baktım dağılmıyorlar, müzakere yoluna gideyim dedim. Sordum nedir derdiniz? Dinledim, duyduklarıma inanamadım benim gözlerimden de yaşlar boşanmaya başladı ama bu gazın etkisi değildi. Tamam dedim derdinizi insanlara duyuracağım.

Nasıl vefasızlık yapabilirdim ki "He Jingjing" için. Kim mi  He Jingjing? İsmini okumakta zorladığınız bu güzel kızın hayat hikayesini okuyunca da bu kadar zorlanacaksınız. Kalbiniz tekleyecek, insansanız üzüleceksiniz.  He Jingjing keşke bir masal kahramanı olsaydı da bir varmış bir yokmuş diyerek anlatsaydım. Ama okuyacaklarınız o kadar gerçek ki...

Tarih 21 Eylül 2013, ekranımda bir haber okuyorum ; 

"Çin'de hastalanıp komaya giren ve kurtulma ümidi olmayan nişanlı genç kız için dünyanın en acı düğünü yapıldı.Genç kıza yatağında gelinlik giydirildi, nişanlısı ve ailesi odayı süsledi, damat hazır bulundu ve fişi çekildi." detayları ilgimi çekiyor devam ediyorum;

"Çin'in Guangdong eyaletinde 21 yaşında tanışıp nişanlandığı sevgilisi Lu Lai ile evlenme hayalleri kuran He Jingjing, düğünden hemen önce rahatsızlanarak komaya girdi. Beyni hasar gören talihsiz kadın, tam iki yıl komada kaldı. Yaşam destek ünitesine bağlı olarak yaşatılan kadından ümit kesilince, gelinlik giydirildi, yatağının başında bir düğün töreni düzenlendi, sonra da gözyaşları içinde yaşam desteği sonlandırıldı." 

Burayada kadar gayet normal, herkesin başına gelebilecek bir olay gibi görünebilir. Takdiri İlahidir elbet bu yaşananlar. Ama devam edelim nedir bu yazıyı yazmaya beni zorlayan hadise ? Okumaya devam ediyoruz; 

"Ailesi, düğünden sonra yapılan bir ameliyatla kadının organlarının alındığını ve ihtiyaç sahiplerine bağışlandığını söyledi. Nişanlısı Lai, "Hep özel bir düğün istemiştik. O yüzden para biriktirmek için fazla mesai yapıyorduk. He, hayalimizdeki düğünü gerçekleştirmek için hastalandı. Ben ona istediği gibi bir düğün yaptım" dedi."

Sarı ile boyadığım yeri insanlığın utanç tablosu olarak ve yüzlerimiz kızarsın diye kırmızı ile boyamak isterdim ama bu önemli cümle kırmızılar içinde okunmaz hale gelmesin istedim. 

Evet para biriktirmek için fazla mesai yapmak!!! Dünyadaki en basit ama en anlamlı hayalini gerçekleştirmek, yuva kurmak için yaşamını tehlikeye atacak kadar çalıştırılmak zorunda bırakılmak. Ne için? Ülkeler, bizim ekonomimiz daha güçlü desin, patronlar servetlerine servet katsın diye mi?  Bazen acıyı tarif edecek cümleler bulamazsınız ya işte o durumdayım. İsyan etmekten başka bir şey gelmiyor elimden napayım yapamıyorum birşeyler.  

Tek tip bir ekonomik model var artık Dünyada. Deliler gibi üret ve deliler gibi tüket. İhtiyacın olsun yada olmasın tüketttttttttttt. Tüket ki  "He Jingjing" gibiler senin için gece gündüz fabrika köşelerinde ömürlerini tüketsinler. Sen sonu gelmez ihtiyaçların ve hayallerin için başkalarının en masum hayallerini yoket. En şanlı, pahabiçilmez düğünleri sen yap, en beğendiğin ve indirimde olan 100 üncü ayakkabını da al, ne işe bile yaradığını bilmediğin bakım ürünlerine bir asgari ücretin 5-10 katı para öde,  Öde!! Nasılsa perde arkasında çalışan He Jingjing gibiler var. Onların hergeçen gün azalan maaşlarının farkıyla aldığın indirimleri sakın kaçırma..

He Jingjing, affet hepimizi. Bizi hipnotize eden ve alışveriş merkezlerinde rahatladığımızı zannettiren ve bu morfine bizi alıştıranlar yüzünden bu hale geldik. Kurutulamıyoruz. Dindarı da, sağcısı da, solcusu da, koministi de aynı ekonomik modelin yolcusu. Napalım. Keşke şuan bulunduğun yerden bize haber göndersen ve desen ki;

Bilin ki, dünya hayatı ancak bir oyun, bir eğlence, bir süs, aranızda karşılıklı bir övünme, çok mal ve evlat sahibi olma yarışından ibarettir. (Nihayet hepsi yok olur gider). Tıpkı şöyle: Bir yağmur ki, bitirdiği bitki çiftçilerin hoşuna gider. Sonra kurumaya yüz tutar da sen onu sararmış olarak görürsün. Sonra da çer çöp olur. Ahirette ise (dünyadaki amele göre ya) çetin bir azap ve(ya) Allah'ın mağfiret ve rızası vardır. Dünya hayatı, aldanış metaından başka bir şey değildir. (Hadid/20)

He Jingjing, sen bunları söyle ama benim gibiler yarın tekrar aynı hayata devam etsin. Allah sana amelin ölçüsünde ahiret yurdunda istediğin her güzel şeyi nasip etsin..



Hiç yorum yok: