3 Mart 2012 Cumartesi

Kadıköy Merkez mi? Rıhtım mı?


Kadıköy-Merkez-Boğa
Bir ülkeden başka bir ülkeye geçiyorum sanki. Ülkelerden biri İstanbul-Kadıköy-Merkez, diğeri  ise İstanbul-Kadıköy- Rıhtım.


Kadıköy merkezi ilk gördüğüm andan itibaren, küçük ve dar sokakları, tek yöne akan trafiği, eski ve tarihi yapıları, kafeleri, tarihi özelliği olmamakla beraber Boğa heykeli ve meydanı, bahariye caddesindeki kalabalığı, sokak sanatçıları, çiçekçileri ile bana çok sıcak gelen bir yer olmuştur.



Kadıköy-Rıhtım
Bu kadar güzelliğin olduğu merkezden, sahile (rıhtım) doğru yürümeye başladığınızda 1 yıldızdan 4 yıldıza kadar değişen irili ufaklı birçok otelin olduğu, insanların bir anda mafya vari görünüşe büründüğü, otobüs, dolmuş ve taksi ile dolu park alanlarının olduğu, seyyar satıcılardan yolda yürüyemediğiniz, sanki kendinizi başka bir ülkede gibi hissettiğiniz o yere geliyorsunuz. Neresi mi? Tabiki Kadıköy-Rıhtım.



Kadıköy-Rıhtım-Gece
Kadıköy-Merkez
Dünyanın her yerinde sahiller en gözde ve popüler yerlerken, rıhtımda gece vakti sokağa çıkmaya korkar insan.  Neon ışıklarla süslü Binalar ve üzerlerindeki tabela cehennemi ayrı bir iğrençlik katıyor Rıhtıma. Kadıköy Merkeze sadece 5 dakika uzakta olmasına şaşırıyor insan. Güzelim deniz kenarındaki o nadide tarihi iskele binaları, Haydarpaşa Garı gibi dev eserler ve ne amaçla yapıldığını bilmediğim ama bakınca usta bir sanatçının elinden çıktığı belli olan tarih kokan  o güzelim binalar maalesef bu iğrenç bölgenin işgaline uğramış durumda. Keşke iskele ile merkez arasında bir tünel döşense de burayı görmeden doğruca merkezden çıksam diyesi geliyor insanın.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Fenerbahçe'yi unutmuşsun kadıköy demek fenerbahçe demek can-ı kardeş

Deli Yazılar dedi ki...

Evet fotoğrafta da görüldüğü gibi her yer sarı lacivert...:)